Acceleration (2019) Review

Acceleration (2019) Review

Vyhnite sa
1.5

Obyčajný film, ktorý si nezaslúži svoje talentované herecké obsadenie, nieto ešte, aby ho ktokoľvek videl.

Zápletka: Lord zločinu Vladik (Dolph Lundgren) dá jednej noci najatú pištoľ Rhode (Natalie Burn), ktorá ho predtým dvakrát prekročila, aby si to vynahradila odstránením zoznamu svojich rôznych nepriateľov.

Preskúmanie: Tento film, ktorý je v podstate predávaný smerom k pokračujúcim sériám John Wick a Fast & Furious a odhaľuje ich podobnosti, každý divák zistí, že celkovo nejde o nič ani s tými najnižšími očakávaniami. Film prekvapivo nie je odvodený, len je skutočne nenápaditý v polovici prípadov, keď nerobí niečo, čo je už nezaujímavé. Záležitosti nepomáha ani jeho obsadenie z mnohých dôvodov. Udelím povolenie každému nezávislému filmárovi, ak začína alebo pomaly rastie, pretože nikto nie je bez ľudskej chyby a zatiaľ čo tento štáb pracoval na filmoch s rôznymi rozpočtami a vlastnosti, dúfam, že sa im to slušne vráti, aby mohli niečo lepšie vyrobiť.

Filmovanie je napokon ťažké, ale na vine je jeden člen štábu: Mike Mendez. Ak sa vám jeho meno znie povedome, je to preto, že tento strihač/režisér pracoval na iných dosť táborových filmoch, ako sú The Last Heist, Lavalantula, Big Ass Spider a Don’t Kill It (tiež s Dolphom), a to všetko na oveľa lepšom prevedení. A napriek sľubnej pútavej animácii auta v úvodných titulkoch tu nenájdete žiadnu inú technickú prednosť. Nešikovné detailné zábery a bizarné zábery v strihu sa vyskytujú sotva na sekundu. Všetky bojové scény sú natočené neúprosne, medzi ktoré patrí aj scéna, v ktorej Burnova postava po krátkom boji zastrelí vrahyňu (v dôsledku čoho vyzerá zbabele a malicherne), a Dolphov posledný boj s jednoznačným hercom Chuckom Liddellom, ktorý je neúmyselne zábavný tým, ako končí aj napriek priamemu tónu filmu. Z každej jednej pištole vypálenej v tomto filme vychádzajú staré zvuky TV Western, pričom sa zdá, že každý herec robí zásielky na jeden záťah a každá jazdná scéna je jasne staticky natočená na nehybnom pozadí s Burnovými nepresvedčivými pohybmi volantu auta.

Toľko v skratke: podľa každého pravidla Filmmaking 101 sa každý naučil a toto by bol dokonalý príklad štúdia kurzu „Ako nie“. Videl som veľa schlocky materiálu na rôznych formátoch a nikdy som neočakával, že sa všetko zakaždým zmokne, ale toto bolo rušivo zlé tam, kde to doslova bránilo nájsť akúkoľvek hodnotu zábavy. Vystúpenia boli tiež rušivé, keď sa neobjavil buď zlý technický materiál a mizerná zápletka. Burn neustále prepínala medzi jej ukrajinským prízvukom a slušnou angličtinou, ale jej otravné rozprávanie len odzrkadľovalo, ako nebola schopná tento film uniesť. Dolphove scény boli unáhlené alebo akoby prechádzal okolo obličkového kameňa – bolo to nepochopiteľne nudné a bol to tieň jeho lepšieho herectva; ako keby chcel hrať v lepšom filme alebo sa hádal o tom, ako mal byť ten mizerný dialóg podaný, ale ani tak tomu nedal žiadnu námahu. Danny Trejo a Al Sapienza (Mikey on The Sopranos) sa objavia krátko a ani jeden z nich tu nedokáže nič pozdvihnúť, ani nie sú skutočne dobre využité. Trejo je vo svojej uponáhľanej scéne taký krátky, že toto je ďalší film, v ktorom si nezaslúži byť uvedený na štýlovom plagáte.

Nasledovalo prekvapivo nevýrazné či neangažované herectvo inak často talentovaného hereckého obsadenia, pričom jediným energickým hercom bol Sean Patrick Flannery. V celom tomto filme mal rovnaký prehnaný tón a príjemnú prítomnosť. Sakra, on bol jediný, kto predstavoval nejakú hrozbu, ale bol tiež nedostatočne využívaný. Takže kto hľadá akciu, nenájde ju. Herecké výkony sa buď nikdy nezmenia, alebo sa zdajú byť obeťou žiadneho zdatného člena štábu, ktorý by denníky riadne recenzoval. Osvetlenie a vizuály siahajú od slušných farebných schém až po zlé odtiene pridané vo Photoshope alebo efekty výstrelu. Takže keď nedostanete žiadnu rozumnú akciu alebo konanie nasledované neznesiteľnými rozhodnutiami posádky, potom nie je nečestné nazývať to „preskočiteľné“. Aká bola v tejto veci opäť zápletka a prečo sa to vôbec oplatilo urobiť? Myslím, že to bola zábava, ale jediná zábava, ktorá zostala nedotknutá, bola tá z pochybného plagátu.

Film sa hrá v miestnych divadlách, ale nezaslúži si žiadny zážitok z veľkej obrazovky. Prenajal som si to na Amazon Prime a bola to brzda aj podľa štandardov VOD. Vidieť zadarmo by bol rovnako veľký podvod. Hovorím vám, že to zdrvuje dušu.