Epix War of the Worlds (2019) Recenzia 1. sezóny

Medzi
dva

To, čo začína ako dobrý pokus, sa nakoniec stane úplne plochým zážitkom.

Zápletka: V tejto francúzskej verzii románu H.G. Wellsa je ľudstvo vo vážnom nebezpečenstve, keď netušený prepad záhadných mimozemských tvorov takmer ochromí a spôsobí takmer vyhynutie.

Preskúmanie: V niečom, čo sa zdá ako miliardtá adaptácia tohto zdrojového materiálu, to prekvapivo vyzerá ako najmenej zaujímavé zo všetkých úprav. Predávané smerom k publiku typu Walking Dead, tí, ktorí očakávajú veľa drsného krviprelievania alebo dokonca únik typu Battlestar Galactica/Falling Skies, budú z rôznych dôvodov stále sklamaní. V ôsmich epizódach to bola ďalšia relácia, ktorá sa zdala byť príliš zdĺhavá a ktorá si vyžadovala redukciu epizód kvôli toľkým prekliatym scénam, ktoré boli zastavené. Navyše, napriek prvotriednemu hereckému talentu ako Elizabeth McGovern (Obyčajní ľudia, Downton Abbey) a Gabriel Byrne (End of Days, Hereditary), mnohé z ich úloh sa cítili zredukované na obyčajné pobehovanie s takmer žiadnym výkladom alebo iným vývojom svojich úloh. Štýl, vzhľad, pocit, efekty a celkové napätie boli v poriadku, dokonca aj nad rámec rozumu, ale chýbal strih v tom, že sa toľko scén naťahovalo a prejsť cez každú epizódu sa stala naozaj fuška. Skutočnosť, že sme sotva videli mimozemské tvory, bola dokonca v poriadku, pretože táto šou sa snažila predviesť úzkosť, šialenosť a celkový pocit z posledného strachu ľudstva z toho, že nevie, aký je tento smrtiaci nepriateľ, kým sa s ním skutočne nestretneme osobne.

Bohužiaľ, netrvalo dlho a táto show sa smrteľne opakovala s ľuďmi krčiacimi sa v tme a ľuďmi so zbraňami, ktoré behali a strieľali do vecí v tmavých chodbách. Takže táto show sa nakoniec cítila ako najlepší spôsob, ako vykonať (žiadna hračka, prepáčte!) produkciu a predviesť ďalší vierohodnejší pohľad na unavený materiál, celkovo sa zdá, že scény sú zredukované na všeobecnú výplň, len aby to dotiahli do konca. Keď už hovoríme o konci, doslova to zanechá na neuspokojivom cliffhangeri! Ale je to ten typ, kvôli ktorému sa nechcete vrátiť, typ vyvrcholenia, vďaka ktorému si uvedomíte, že celá táto vec bola väčší problém, ako to stálo. Ak by táto séria nemala vyššie uvedený rozumný produkčný prejav a herecký talent, táto show by bola nielen zabudnuteľná, ale aj neviditeľná, ako sú mimozemšťania väčšinou sami. Toto je ďalší príklad toho, že siete nerozumejú žánru sci-fi; relácie ako táto potrebujú čas na rast, ale to neznamená, že si zoberú všetok voľný čas na svete (opäť prepáčte, prial by som si, aby to bola slovná hračka). Táto šou nemusela byť rýchlejšia alebo ešte väčšia obsadenie, ale chýbalo jej skutočné prepojenie postáv a veda, aby potešila najväčšieho nadšenca tvrdého žánru. A ak sa pri všetkej práci spoliehate na žánrového kompletistu a nie na seba (aka filmárov), potom si naozaj zaslúžite niekoho pozornosť. Tak či onak, toto je ďalšia tvrdá prihrávka; ak sa vám páčili predchádzajúce adaptácie, vyhľadajte ich, ak ste úplný odborník.

Ak ste sa doteraz snažili (nie nevyhnutne ako postavy v tejto šou) obľúbiť si predchádzajúce verzie a podľahli ste z nich nude, táto relácia bude vašou dosť náladovou, no monotónnou tabletkou na spanie. Už teraz bude priveľa problémov dostať sa do toho, ale keď sa to sotva vyplatí a spoliehať sa na názov značky (alebo na to málo, čo z nej je, keďže je to verejná doména), je lenivé, ako väčšina z nás divákov potrebuje. viac než len nostalgia, aby nás zaujal.