Gladiator (2000) 4K Blu-ray recenzia

Gladiator (2000) 4K Blu-ray recenzia

Nevyhnutné
5

4K filmu Gladiator je nevyhnutnosťou, pretože film nikdy nevyzeral ani neznel lepšie; je to môj osobne obľúbený film Ridleyho Scotta s ohromujúcim vizuálom, neuveriteľným skóre od Hansa Zimmera a pôsobivou akčnou podívanou. Nechýba ani niekoľko ikonických dialógov, hviezdny obrat Russella Crowea a podceňovaný výkon Joaquina Phoenixa ako nenávistného, ​​no úbohého Commodusa. Musíte mať.

Zápletka: V tejto epickej historickej dráme od režiséra Ridleyho Scotta smrť cisára Marcusa Aurelia (Richard Harris) uvrhne Rímsku ríšu do chaosu. Maximus (Russell Crowe) je jedným z najschopnejších a najdôveryhodnejších generálov rímskej armády a kľúčovým poradcom cisára. Keď Marcusov úskočný syn Commodus (Joaquin Phoenix) nastupuje na trón, Maximus je pripravený na popravu. Utečie, no zajmú ​​ho obchodníci s otrokmi. Maximus, premenovaný na Španiela a prinútený stať sa gladiátorom, musí bojovať na život a na smrť s ostatnými mužmi, aby pobavil platiacich divákov. Maximus, odhodlaný pomstiť sa mužovi, ktorý mu vzal slobodu a zničil jeho rodinu, verí, že môže využiť svoju slávu a schopnosti v ringu, aby pomstil stratu svojej rodiny a bývalej slávy.

Preskúmanie: Gladiátor je môj obľúbený film od Sira Ridleyho Scotta (tesne nasleduje Alien a Blade Runner) a jeden z mojich top filmov všetkých čias (je to úplne najobľúbenejší môj otec), takže som sa tešil, až si sadnem a pozriem si 4K Blu-ray. Nedávno som zdvihol.

Má dve rôzne verzie filmu – Theatrical a Extended Edition; zaujímavé je, že Sir Ridley pred rozšíreným vydaním krátko predstaví, že považuje divadelnú verziu za zostrih režiséra, ale rozšírené vydanie zobrazuje iba scény, ktoré boli odstránené (predpokladám, že väčšinou z dôvodov tempa).

Rovnako ako Pána prsteňov však už nemôžem pozerať divadelnú verziu, pretože viem, že sú tam tie extra scény, ktoré postavám len pridávajú trochu mäsa navyše. Získali sme lepší prehľad o Commodovi a jeho (oprávnenej) paranoji, pretože nechal popraviť svojich vlastných mužov za to, že nechali Maximusa žiť, rozsekali bustu svojho otca a tiež získame viac scén medzi Lucillou (úžasná Connie Nielsen) a Gracchusom ( Derek Jacobi). Je tu niekoľko ďalších scén ako Maximums (Russell Crowe) kráčajúci medzi zranenými po veľkolepej úvodnej bitke, ale dostaneme aj viac Quintusa, ktorý je podľa mňa potrebný, keďže som ho v divadelnej verzii nenávidel.

Herecké výkony, vizuály a tempo sú bezchybné s ohromujúcou výpravou a kostýmami s Hansom Zimmerom, ktorý poskytuje pravdepodobne jeho doteraz najlepšie hudobné skóre. Témy „Honour Him“ a „The Battle“ dokonale dopĺňajú emocionálne jadro filmu a zároveň robia bojové scény veľkolepejšími a Gladiator nikdy nemá na podívanú núdzu.

Úvodná bitka okamžite upúta pozornosť a sledovanie niektorých videí zo zákulisia ukazuje, ako to bolo vytvorené, čo je kinematografia v celej svojej kráse. Medzi akčnými sekvenciami nie je nikdy príliš dlho a tento film je tvrdý R s krvou, dekapitáciami a násilie, ktoré sa pravidelne vyskytujú.

Myslím, že Maximus je doteraz najlepšia postava Russella Crowea, kde je neuveriteľne tvrdý, no zároveň veľmi ľudský. Napriek tomu, že nedokáže skryť svoj prízvuk, existujú malé detaily, vďaka ktorým je jeho postava taká nezabudnuteľná, ako napríklad, že prechádza rukami po pšeničných poliach a šúcha si ruky do pôdy, čo pomáha vykresliť jeho históriu farmára a milovníka pôdy. . Vzťah jeho otca a syna s Marcusom Aureliom (majestátnym Richardom Harrisom) je nádherne realizovaný a oveľa lepší ako Marcusov vzťah s jeho skutočným synom Commodusom (Joaquin Phoenix). S Commodusom môžete takmer sympatizovať, ale len na pár minút, kým zistíme, aké monštrum v skutočnosti je. Phoenix si zaslúži viac uznania za svoj výkon v Gladiátorovi; Commodov vlastný otec ho opisuje ako „nemorálneho človeka“ a každá scéna medzi ním a jeho sestrou vám naškriabe kožu.

Vo vedľajšej úlohe je fantastický Sven-Ole Thorsen ako Tigris, Tommy Flannigan ako Cicero a Ralf Moeller ako okamžite príťažlivý Hagen, ale Djimon Hounsou podáva svoj najlepší výkon ako Maximusov verný priateľ Juba.

Nemôžem dosť pochváliť Connie Nielsen ako Lucillu, ktorá sa musí správať, akoby sa nebála svojho brata bez pántov a zároveň sa pokúšala skrývať svoju lásku k Maximusovi; jej scény s Commodusom vás prinútia sa potom okúpať, pretože je okolo nej taký znepokojujúci.

Je smiešne, ako počas natáčania doslova prepisovali scenár a napriek tomu obsahuje niektoré skutočne ikonické dialógy, ktoré sú nekonečne citovateľné, ale ľahko by to mohlo ísť aj inak. Linky ako táto len dodávajú Commodusu extra hĺbku: “ Hľadám v tvárach bohov... spôsoby, ako ťa potešiť, urobiť ťa hrdým. Jedno milé slovo, jedno plné objatie... kde si ma pritlačil na hruď a pevne ma objal. Bol by ako slnko na mojom srdci tisíc rokov. Čo je to vo mne, čo tak nenávidíš?

Potom dostaneme dav potešujúce prejavy ako: „ Volám sa Maximus Decimus Meridius, veliteľ armád Severu, generál légií Felix a verný služobník PRAVÉHO cisára Marcusa Aurelia. Otec zavraždenému synovi, manžel zavraždenej manželke. A pomstím sa v tomto alebo budúcom živote “, z čoho dodnes behá mráz po chrbte.

4K vyzerá a znie neuveriteľne a opäť nemusím mať titulky, čo je veľmi zaujímavé; Zdá sa mi, že zvuk je na 4K oveľa čistejší, takže Gladiator nebol nikdy lepší. Medzi špeciálne funkcie patrí Strength and Honour: Creating the World of Gladiator; Image & Design: Storyboard Design, Deleted scenes, Storyboard Archive, Costume Design Gallery and Photogalleries; Vízie z Elysium: tematický portál; a The Aurelian Archives: My Gladiator Journal od Spencera Treat Clarka. Všetky sú prenesené z Blu-ray, takže na 4K nie sú žiadne nové funkcie, ktoré som si všimol, ale je tu také množstvo obsahu, že to všetko bude trvať veľa hodín.

Celkovo je Gladiátor majstrovským dielom a zostáva jedným z mojich najobľúbenejších filmov všetkých čias s hereckým obsadením, ktoré je na vrchole hry, úžasnými bojovými a bojovými scénami a doteraz najlepším skóre Hansa Zimmera. 4K je hodný upgrade, aj keď nemá žiadne nové špeciálne funkcie, ale obraz a zvuk sú lepšie ako kedykoľvek predtým, takže to musíte mať.