Horkosladký život (Dalkomhan Insaeng) 2005 recenzia

5

Verím, že 'A Bittersweet Life' musí vidieť nielen akčných nadšencov, ale pre každého, a je to tiež perfektný spôsob, ako sa dostať do kontaktu s nádherným kórejským filmom mimo Oldboya a spoznať muža, ktorého som zaradil do mojej top 3 akcie. hviezdy z dneška, Byung-Hun Lee.

Zápletka: Veci sa pokazia pre vysoko postaveného mafiána, keď nepostupuje podľa príkazov svojho šéfa.

Preskúmanie: Rok 2013 sa začal veľkým návratom do sveta kinematografie, prvým celovečerným filmom Arnolda Schwarzeneggera po rokoch, The Last Stand. Väčšina ľudí nevedela, že The Last Stand bol tiež hollywoodskym debutom juhokórejského režiséra Kim Jee-Woona, ktorého považujem za jedného z najlepších režisérov súčasnosti, najmä pokiaľ ide o akciu. Aj keď „Posledný vzdor“ nie je najlepším príkladom jeho schopností, jeho najnovšie kórejské filmy sú tým najlepším, čo táto krajina môže ponúknuť, od šialených prestreliek až po špičkové bojové umenia, prechádzajúce depresívnymi a ultranásilnými príbehmi ako „ Videl som diabla“ a čisto zábavné a vtipné, ako napríklad westernová paródia „The Bad The Good and The Bizarre“. Preto som sa rozhodol začať svoju sériu recenzií z Kimových filmov tým, čo môže byť jeho doterajším majstrovským dielom „A Bittersweet Life“.

„A Bittersweet Life“ leží niekde medzi drámou a akciou, pretože rozpráva príbeh gangstra a jeho problémového vzťahu s jeho šéfom, ktorý ho privedie ku krvavej pomste. Najväčším úspechom tohto filmu je vyrozprávať príbeh tohto muža veľmi pútavým spôsobom, spôsobiť úplné ponorenie a zároveň vyvážiť túto drámu niektorými z najlepšie choreograficky zvládnutých akčných scén histórie, klasickou značkou ázijských kino. Zároveň sme vystavení mužovi s citmi, ktorý je schopný uvažovať nad vlastným životom maličkosťami bez toho, aby bol nevýrazný, môžeme vidieť toho istého chlapíka, smiešne násilného a nezastaviteľného v hľadaní pomsty, trochu podobného Joeyho Jasona Stathama z r. film 'Redemption', ale oveľa lepší v oboch aspektoch.

Preto je Kim osoba zodpovedná za vytvorenie prostredia, aby sa to stalo, táto postava ožila len vďaka poprednému hercovi Byung-Hun Leemu, ktorého považujem za najlepšieho kórejského herca súčasnosti, a to ako v hereckom, tak aj v bojovom umení. Lee je v Hollywoode známy najmä vďaka postave Storm Shadow vo filme G.I. Joe“ a za jeho nedávnu rolu v „RED 2“, ako nájomného vraha. Zatiaľ čo jeho hollywoodske postavy mu v skutočnosti nedovolili ukázať svoje herecké schopnosti, v Kórei mal na to dostatok priestoru. Po „Bittersweet Life“ dvakrát zopakoval partnerstvo s režisérom Kim Jee Woon s rovnako skvelými výsledkami. Jeho postava Sun-woo zostáva jeho najlepšou, možno tomu zodpovedá aj jeho rola vo filme „I Saw the Devil“ ako pomstychtivého policajta. Vidieť herca schopného vyvážiť herecké a bojové schopnosti, ako je ten jeho, je skutočný zázrak, a preto si myslím, že je jedným z najlepších akčných hráčov súčasnosti. V roku 2014 sa vracia do Južnej Kórey v dobovom dramatickom filme s názvom „Memories of the Sword“, o ktorom zatiaľ nič neviem.

Ako som už spomenul, vo filme je pekný dramatický tón, akčné scény sú však nadmieru bláznivé a štýlové, kinematografia je taká nezvyčajná, že napriek zachyteniu každého detailu týchto akčných sekvencií ide ďaleko. nad rámec priemerného filmu, vďaka čomu je zážitok jedinečný a zároveň zábavný. Sekvencia úteku zo skladu, ktorú nájdete na YouTube, je nepochybne jednou z najlepších akčných sekvencií, aké boli kedy natočené, a len ona sama, s choreografiou padajúcou čeľusť, je lepšia ako 90 % akčných filmov, ktoré vyšli každý rok v minulosti. desaťročie.

Nakoniec som presvedčený, že „A Bittersweet Life“ musíte vidieť nielen akčných nadšencov, ale pre každého a je to tiež perfektný spôsob, ako sa dostať do kontaktu s nádherným kórejským filmom mimo Oldboya a spoznať muža, ktorého som si dal na svoje miesto. 3 akčné hviezdy z dnešného dňa, Byung-Hun Lee.