Oko za oko (1981) recenzia

TVORCA: gd-jpeg v1.0 (pomocou IJG JPEG v62), kvalita = 92

Oko za oko (1981) recenzia

4

Pomerne jednoduché a nezmyselné, Oko za oko dáva Norrisovi dostatok priestoru na to, aby premenil svoje schopnosti akčnej hviezdy, a nikdy nie je menej než presvedčivý.

Zápletka: Medzinárodná superhviezda Chuck Norris (Hrdina a teror) hrá hlavnú úlohu v tomto pulzujúcom thrilleri o pomste, ktorý sa snaží dosiahnuť výbušné vzrušenie zo všetkých strán. Je to elektrizujúce dobrodružstvo plné neskrotnej energie a napätia, ktoré je také rýchle a úderné ako jeho nezastaviteľný hrdina. Policajný detektív Sean Kane (Norris) je najhoršou nočnou morou každého zločinca: policajt, ​​ktorý je rovnako smrteľný so svojimi bleskovo rýchlymi bojovými umeniami ako so služobným revolverom. Keď je však jeho partner brutálne zavraždený, Kane sa vzdá sily a prekročí zákon, aby sa pomstil neľútostnému Morganovi Canfieldovi (Christopher Lee, The Crimson Cult), mocnému a dobre prepojenému narkobarónovi, ktorý zničí každého muža, ktorý mu stojí v ceste. spôsobom. Kane však nikdy nebol viac pripravený na boj. Je odvážny, zúrivý a má eso v rukáve: svojho mentora Chana (Mako, barbar Conan), čarodejníka bojových umení, ktorý sa k nemu pripojí v napínavom bezhraničnom záverečnom útoku proti Canfieldovi a jeho zločineckému impériu. Akčný veterán Steve Carver (River of Death) režíruje špičkové vedľajšie herecké obsadenie, v ktorom sú Richard Roundtree, Matt Clark, Stuart Pankin, Rosalind Chao, Terry Kiser a profesor Toru Tanaka.

Preskúmanie: Policajt zo San Francisca Sean Kane (Chuck Norris bez ochlpenia na tvári) zahanbene a nahnevane opustí silu po tom, čo sa bodnutie pokazí a jeho partnerka zostane mŕtva. Robí nejaké vyšetrovanie sám, a keď je neskôr zavraždená priateľka reportéra jeho mŕtveho partnera, hľadá pomoc spojením síl s jej otcom, ktorého hrá Mako ( Dokonalá zbraň ), ktorý je majstrom bojových umení. Spoločne sa zapoja do vyšetrovania toho, na čom pracovala Makova reportérska dcéra, a zistia, že v meste funguje veľký drogový kartel a že jej šéf (Christopher Lee) je hlavou kartelu.

Pomerne jednoduché a nezmyselné, Oko za oko dáva Norrisovi dostatok priestoru na to, aby premenil svoje schopnosti akčnej hviezdy, a nikdy nie je menej než presvedčivý. Vyvrcholením je boj medzi ním a profesorom Toru Tanakom, ktorý hrá vraždiaceho svalu, ktorý zabil reportéra. Richard Roundtree ( Šachta ) je premrhaný v malej úlohe ako Norrisov nespokojný kapitán. Existuje niekoľko pekných záberov na Golden Gate Bridge. Režisér Steve Carver neskôr režíroval Norrisa Osamelý vlk McQuade .

Prémiové vydanie Blu-ray Kino Lorber pod ich štítkom „Studio Classics“ je tým najväčším, v čo môže zberateľ dúfať, pokiaľ ide o kvalitu obrazu, zvuk a doplnky. Disk má celovečerný zvukový komentár s režisérom Stevom Carverom a žánrovo známym Billom Olsenom. DVD MGM Región 1, ktoré bolo vydané pred viac ako desiatimi rokmi, nikdy nedostalo širokouhlú úpravu, zatiaľ čo DVD Región 2 Optimum vo Veľkej Británii malo adekvátny (ale nie anamorfický) širokouhlý prenos, takže ak toto prvýkrát uvažujete o kúpe Oko za oko na základe kvality obrazu nemôžete urobiť nič lepšie ako práve vydaný Blu-ray Kino Lorber.