Recenzia 300: Rise of an Empire (2014).

Recenzia 300: Rise of an Empire (2014).

1.5

Eva Green je absolútnym potešením pozerať sa na žuvanie scenérie, ale okrem toho Rise of the Empire postráda akúkoľvek silu, vášeň alebo silu pôvodného filmu. Hlavný predstaviteľ má všetku charizmu koša na papier. Dokonca aj akčné scény sú na sedenie. Od začiatku do konca to pôsobí ako lacný výpadok originálu.

Zápletka: Zatiaľ čo kráľ Leonidas a jeho 300 Sparťanov majú svoje rande s osudom v Termopylách, schyľuje sa k ďalšej bitke proti Peržanom, tentoraz na mori. Themistokles (Sullivan Stapleton), grécky generál, vidí hrozbu, ktorú predstavuje boh-kráľ Xerxes z Perzie. Vie, že musí zjednotiť celé Grécko, ak má mať nejakú šancu odraziť perzskú inváziu. Aj keď Themistokles svoju misiu splní, musí stále čeliť Artemisii (Eva Green), neľútostnej vodkyni perzskej armády.

Preskúmanie: Dovoľte mi povedať niečo, o čom nepochybne viacerí z vás budú so mnou súhlasiť: myslím 300 môže byť jedným z najlepších filmov od prelomu milénia.

T Hoci ho kritici spočiatku roztrhali, diváci húfne vtrhli do kín, aby ho videli, čím vytvorili rekordy pred letnými kínami, ktoré by vydržali až do Hry o život , vďaka čomu sa herci ako Gerard Butler, Lena Heady a Michael Fassbender stali známymi a z režiséra Zacka Snydera sa stalo jedno z najväčších mien akčnej kinematografie – aspoň dovtedy, kým sa nestal jedným zo spolusprisahancov stojacich za vraždou postavy Supermana. Celkovo možno povedať, že vďaka víťaznej kombinácii inovatívnych akčných scén, hyperštylizovanému vzhľadu, šialene citovateľným dialógom a víťaznej kombinácii bombastických a odvážnych 300 zostáva skutočným filmovým davom, ktorý poteší rovnako dobre ako v deň, keď bol prepustený.

To znamená, že ako každý skutočne úspešný film sa objavilo množstvo napodobňovateľov Beowulf do Zrážka titánov , ktoré sa až na vzácne výnimky všetky ukázali ako hrozné. Napriek desiatkam akčných filmov, ktoré sa snažili napodobniť jej estetiku, a takmer každému filmu o meči a sandáloch za posledné desaťročie sa ju snažil čo najviac napodobniť, ani jednému sa nepodarilo zachytiť ten istý blesk vo fľaši, ktorý 300 taký úspech, či už finančný alebo u fanúšikov. To je jeden z mnohých dôvodov, ktorý by mal dať každému, kto dúfa, že v dlho odkladanom pokračovaní môže blesk udrieť dvakrát, 300: Povstanie ríše . Ignorujúc fakt, že väčšinu z posledných ôsmich rokov strávil vo vývojovom pekle, už trailery sú pre film zlé – kde 300 ponúkol učebnicový príklad skvelého traileru, nemohol som vám povedať nič o traileroch 300: Povstanie ríše , napriek tomu, že som to videl desiatky krát. Napriek tomu si živo pamätám na odpis 300 ako šok-and-schlock snoozer ala Mesto hriechu , predtým, ako som vošiel do kín, aby som si nechal uniesť hlavu, tak som sa rozhodol dať 300: Povstanie ríše šanca – čas ukáže, či je to šialenstvo.

Mali by sa diváci kina pripraviť na slávu, alebo dnes večer budeme večerať v pekle? Pridajte sa ku mne, moji milí čitatelia, pri testovaní jej názvu pri recenzovaní 300: Povstanie ríše .

V zrážke civilizácií, ktorou boli grécko-perzské vojny, sú v dejinách desiatky legendárnych bitiek a osobností, medzi nimi slávny stánok Leonidasa a 300 Sparťanov pri Termopylách, neúspešný pokus o Grécko od perzských bohov-kráľov Dariusa. a Xerxes a šikovná taktika Themistokla z Atén, ktorého finty a predvídavosť priniesli ohromujúce víťazstvá v Maratóne a Salamíne. Na Themistoklových pleciach leží váha celého Grécka, pretože aj keď Leonidovi Sparťania bojujú a umierajú pri Termopylách, a aj keď horia Atény, jeho flotila musí odraziť perzské námorníctvo pod velením Artemisie, aby zvyšok Grécka stretne osud Leonidasa alebo Atén.

Existuje dôvod, prečo sa príbehy o grécko-perzských vojnách rozprávajú už od Herodota, pretože aj keď neberieme do úvahy, že to poznačilo pôrodné bolesti západného sveta, vytvára to skvelé príbehy. Časť sily 300 čerpalo to z najlepších častí kolektívneho mýtu a potom to zmenilo na 11 a ignorovanie veľkej časti toho istého mýtu je jednou z vecí, ktoré ničia 300: Povstanie ríše , ktorý, ako sa zdá, urobil zle zvolený krok hodiť históriu pod autobus a zároveň polovičato napodobňovať fantastickejšie prvky pôvodného filmu. Je to úskalia, ktorej obeťou padlo mnoho ďalších pokusných nástupcov, pričom sa zdalo, že si to nikto z nich nevšimol 300 mal žmurkajúce sebauvedomenie o svojich vlastných absurditách – medzitým 300: Povstanie ríše sa zdá byť oveľa absurdnejšie, zatiaľ čo je viac uzemnené. Je to ešte horšie, pretože chýba energia aj spektákl pôvodného filmu, so slabým tempom, ktoré sa občas úplne vlečie. 300: Povstanie ríše pozoruhodne nezáživný film.

Ďalšou do očí bijúcou slabinou filmu je, že došlo k veľkému zníženiu hodnotenia obsadenia. Ďalšou z hlavných silných stránok 300 spočívalo v tom, že herecké výkony sa odohrali ako obzvlášť bombastická divadelná hra, ktorá dodáva filmu energiu a množstvo výnimočných hereckých výkonov urobilo kariéru niekoľkým hercom. Nie je tu žiadny Gerard Butler ani Michael Fassbender a môžu sa objaviť Lena Heady, David Wenham a Rodrigo Santoro, no spolu majú možno päť minút celkového času na premietanie, takže zvyšok filmu prenechávajú prevažne hercom, ktorým chýba sila prítomnosti. alebo osobnosť, ktorá ho nesie.

Hlavným páchateľom je Sullivan Stapleton, jeden z najnovších v dlhej rade austrálskych televíznych hercov, ktorých Hollywood navrhol ako titulku v akčnom filme, a zjavne na to nie je pripravený – ak tomu nasvedčuje jeho prostredný výkon v úlohe Themistoclesa, nie je to nový Chris. Hemsworth. Dám mu poďakovanie – vlastne som si zapamätal meno jeho postavy, čo je viac, než môžem povedať o väčšine vedľajších hercov. Nečakajte, že ďalší Michael Fassbender alebo Lena Heady z toho vyjdú tragicky.
Jedinou výnimkou by mohla byť Eva Greenová, ktorá sa ako maniakálna a krvilačná perzská admirálka Artemisia zdá byť jedinou osobou vo filme, ktorá sa snaží o svoj výkon. Povedal by som, že kradne show, ale to nie je v skutočnosti kompliment, keď je vašou najbližšou konkurenciou Austrálčan, ktorý znie, ako keby čítal karty. Napriek tomu aj tu existujú problémy – jej postava v podstate vykastruje Xerxesa ako darebáka a slobody získané s jej príbehom patria medzi najhoršie príklady historických slobôd vo filme.

Konečne sa dostávame ku kinematografii a v tomto bode by nemalo byť prekvapením, že tu nie je nič zvláštne. Hovorte si o Zackovi Snyderovi, čo chcete, no existuje dôvod, prečo sa stal známym 300 – Čo sa týka vizuálov a akčných choreografií, tento muž je jedným z najlepších v tomto biznise a režisér Norm Murro po prvýkrát dokazuje, že sa mu snaží vyrovnať. Po vizuálnej či akčnej stránke to väčšinou pôsobí ako lacná napodobenina a vyniknúť nedokážu ani námorné bitky. Častejšie sa zdá, že chýbajú maličkosti – jednou z najpozoruhodnejších je, že dunivá partitúra Tylera Batesa z originálu, v ktorej sa s ľahkosťou miešali gitarové riffy a klasické refrény, bola vymenená za všeobecnú napísanú partitúru. od DJa.

300: Povstanie ríše môže byť správnym pokračovaním 300 , ale je to len posledný z dlhého radu neúspešných duchovných nástupcov, ktorým chýba to, čo vytvorili 300 taký úspech. Aj keď môžete poukázať na veľa faktorov, 300 Najväčším faktorom úspechu bolo to, aké ohromujúce bolo, od nezabudnuteľného scenára, bombastických výkonov, štylizovaného vzhľadu, dunivej partitúry a brilantnej akčnej choreografie. Na druhej strane tej mince, 300: Povstanie ríše Najväčším neúspechom a to, čo film nakoniec napĺňa, je ako NEDOSTATOČNÝ je – dej sa vlečie, herecké výkony sú, s výnimkou Evy Green, úplne nezáživné a po filmovej stránke pôsobí a pôsobí ako lacný odklep.

Porovnávanie 300: Povstanie ríše do 300 je ako porovnávať Ephialtesa s Leonidasom, hoci sa maskuje za Sparťana, chýba mu srdce, guráž ani sláva skutočného kšeftu a v konečnom dôsledku prezrádza všetko, čím predchádzajúci film vynikol. 300: Povstanie ríše je to len chabá napodobenina, taká nevýrazná a jednorazová, ako bola pamätná 300, a všetci by sme na tom boli lepšie, keby to zhodili z útesu a zahodili.