Recenzia 400 odrážok (2021).

Recenzia 400 odrážok (2021).

Vysokooktánové
3.5

400 Bullets prevyšuje priemernosť a ponúka slušné sledovanie sobotňajšieho večera pre fanúšikov, ktorí hľadajú tento druh podžánru.

Zápletka: Jedna chladná zimná noc v Afganistane sa pre Ranu Rae (Jean-Paul Ly), vojaka Gurkha, ktorý zostal strážiť britskú vojenskú základňu, čoskoro zhorší, keď kapitán Noah Brandt (Andrew Lee Potts) prichádza hľadať útočisko pred skupina nečestných špeciálnych ops a bunka ťažko ozbrojeného Talibanu. Dvaja vojaci musia bojovať o svoje životy, keď sa pokúsia zavolať zálohu, skôr než ich nepoctivý oddiel na čele so seržantom Bartlettom (James Warren) môže vypátrať, aby získal puzdro s navádzacími čipmi rakiet, ktoré Noah zachytil. Ale Bartlett a jeho muži nepočítajú s Ranom, ktorého zúrivý výcvik Gurkha z neho robí silu, s ktorou treba počítať. Rana a Noah, vyzbrojení iba 400 nábojmi a Gurkhovou smrtiacou zbraňou podľa vlastného výberu – čepeľou kukri – si musia prebojovať cestu cez viacero nepriateľov v brutálnom súboji na smrť vo finále filmu, z ktorého padajú čeľuste.

Preskúmanie: Niet pochýb o tom, že stúpajúca akcia a bojové umenie Phenom Jean-Paul Ly sa stáva jedným z tých mien, ktoré keď uvidíte, že jeho meno je spojené s čímkoľvek, okamžite vás napadne tento konkrétny projekt. Či už je pred alebo za kamerou, viete, že v adrenalínovom oddelení si prídete na svoje. Ly je jedným z tých jedinečných talentov, ktoré pozdvihujú aj priemerný film svojou choreografiou boja s padajúcimi čeľusťami a jeho scény sú také, pre ktoré bolo tlačidlo prevíjania vytvorené.

Lyino najnovšie akčné úsilie ho prinútilo robiť vojenské veci v odvážnom vojenskom akčnom filme režiséra Toma Patona 400 Bullets. Paton zaznamenal veľa indie úspechov napríklad so svojimi žánrovými filmami Black Site a Stairs, ktoré spájajú akciu, sci-fi a horor do divokej, súdržnej jazdy pre fanúšikov, ktorí hľadajú tento druh vzrušenia. Okamžite ma zaujal tento film s menami Ly a Patona a zaujalo ma aj to, že to bol akčný obrázok s vojenskou tematikou a množstvom palebnej sily a pästí.

Dej Ly hrá ako Rana Rae, vojak Gurkha, ktorý tu zostal strážiť vzdialenú britskú vojenskú základňu v pustinách Afganistanu. Ly je sám a má obmedzené zdroje a jednej vernej noci sa jeho rutinná každodenná existencia rozbije.

Vstúpi kapitán Noah Brandt (Andrew Lee Potts), ktorý je zranený a má naozaj zlú noc, keď ho dvakrát prekročila jednotka nečestných špeciálnych ops vojakov vedená seržantom Bartlettom (James Warren). Počas rutinného konvoja na prepravu rakiet a navádzacích čipov sa Bartlett a jeho posádka obrátia na Brandta, aby mohli ukradnúť zbrane a zarobiť si tak obrovskú výplatu. V následnej potýčke Brandt utečie s žetónmi a dostane sa na izolovanú základňu, kde je zadržaná Rae.

Ukáže sa boj vôle a zručností, keď sa Rae a Brandt spoja, aby sa postavili Bartlettovi a jeho žoldnierom v jednej noci guliek a krviprelievania. Bohužiaľ, medzi týmito dvoma hrdinami majú iba 400 nábojov (odtiaľ názov filmu), takže sa budú musieť spoliehať na všetko ostatné, čo majú, aby prežili noc, kým neprídu posily.

Našťastie pre Brandta je Rae smrtiacim bojovým strojom, ktorý je vyzbrojený dosť zlým zadkom kukri čepeľou, ako aj extrémnym prípadom cti, ktorý ho poháňa pomôcť tomuto mužovi, ktorého práve stretol, a riskovať svoj život za to, čo je správne.

400 Bullets je jeden z tých nezávislých akčných projektov, ktoré sledujem od jeho výroby a konečne som mohol vidieť hotový produkt, pretože Ly a Paton boli pre mňa extrémnym predajným argumentom. Ly sa objavila vo filmoch ako Útek z väzenia a Nightshooters, ako aj v nedávnom I am Vengeance: Retaliation, ale tieto filmy boli súborné kúsky, väčšinou s Ly zdieľaním akcie s inými talentovanými jednotlivcami. Tu, okrem Pottsa, je to v podstate Lyina show, pretože je hlavnou postavou.

400 Bullets má trvanie 90 minút, čo je podstatné plus, pretože Paton nikdy nespomalí veci a akcia je bohatá a odvážna. Od začiatku do konca sú Ly a Potts v podstate zajačikmi Energizer, pretože stále pokračujú a idú a obaja muži sú určite tak dobrí, ako dajú, čo robí drámu ešte napätejšou.

Zabudnite na hlbokú charakteristiku, pretože na to nie je čas, ale hej, niekedy si chcete pozrieť akčný film, pri ktorom nemusíte premýšľať. Jediné, čo musíte urobiť, je sedieť a sledovať, ako lietajú guľky a päste a nohy. Viete, že Rae a Brandt sú dobrí a že Bartlett a jeho tím sú zlí. Dosť bolo povedané.

Jedným z najväčších dôvodov, prečo tento film funguje vďaka nedostatkom, ktoré má, sú naše dve ústredné postavy. Ly a Potts spolu dobre spolupracujú a ich chémia je pevná. Keď nastane chaos, nerobia si problém navzájom sa potrápiť a je medzi nimi dostatok príležitostí na žartovanie, čo je vítané z takmer nepretržitého adrenalínu. Je tiež skvelé vidieť, ako Ly konečne prináša dlhé riadky a do značnej miery nesie film na svojich viac než schopných pleciach. Je tichý a rezervovaný, ale to je v poriadku, pretože sa to kompenzuje, keď prejde do režimu berserker počas bojových sekvencií.

Okrem Ly a Pottsa je jediným výnimočným predstaviteľom James Warren, ktorý hrá Bartletta. Jeho úloha je do značnej miery jednorozmerná, hoci je to váš štandardný zradca, ktorý rovnako pravdepodobne zabije svojich vlastných mužov spolu s dobrými chlapmi. S Bartlettom viete, že nie je dobrý a čakáte na finále, aby ste videli, ako dostane to, čo k nemu prichádza. Jeho postava nemusí byť zložitá, no Warren sa s ňou nesmierne baví a na film, ako je tento, podáva hodný výkon.

Akčných scén je tu veľa, ale nie epické. Je dobré sa na ne pozerať, ale v oddelení WOW je veľký nedostatok, najmä počas prestreliek. Choreografia je základná a dobrí chlapi strieľajú do zlých a naopak s CGI zábleskami. Film je nabitý, ale na tomto konci nie je nič nezabudnuteľné.

Kde akcia vyniká, je s Ly. Je to v podstate ľudská hlavná rola a kedykoľvek je v boji, je to pľuzgiere a divoké. Paton dáva Ly niekoľko príležitostí zažiariť a vtedy je film najlepší. Jednoducho som toho chcel viac. Ly tu zvýrazňuje extrémny faktor svojich pohybov, keď prispôsobuje bitku z tesnej blízkosti hádkam. Pohyby sú brutálne a odvážne a Ly robí to najlepšie, čo môže. Jeho použitie čepele je tiež vítané a opäť som chcel vidieť oveľa viac. Paton natáča bojové scény čisto a umožňuje jeho talentu predviesť, čo dokáže.

Finále je tou najlepšou časťou, keď sa Rae a Brandt postavia Bartlettovi a Warren odvádza skvelú prácu, aby držal krok s Ly a dokonca dostal dostatok príležitostí položiť Ly na chrbát. Je to vzrušujúca hádka, ktorá trpí iba svojou krátkou dĺžkou. Krátka hádka spôsobí dramatický prepad a väčšinou od Ly, keď spadne, ale podarí sa mu vstať.

Najväčším prípadom filmu je jeho silné posolstvo, že česť a statočnosť predovšetkým stačia na to, aby sa postavili za to, čo je správne. V tomto svete je zlé, ale na každú jednu temnú dušu existuje 10 statočných jednotlivcov, ktorí sa naposledy postavia na obranu svojich kamarátov, Boha a krajinu. 400 Bullets to rýchlo vystihuje, a preto sa o týchto dvoch vedúcich zaujímame viac, aj keď v skutočnosti nepoznáme ich príbeh.

CELKOVÉ: Nezávislé akčné kino je hit alebo minúť a ja som ten, kto chápe, že väčšina z týchto produkcií má obmedzené rozpočty a čas na výrobu hotového produktu. Paton robí to najlepšie, s akými zdrojmi má k dispozícii av rukách menej zručného filmára bol výsledný svet podpriemerný. Používa svoje hviezdy, aby pomohol pozdvihnúť film a jeho traja hlavní herci túto príležitosť zvládli. Áno, má to nedostatky, ale s pomocou Ly a jeho klesajúcich čeľustí sa 400 Bullets povyšuje nad priemernosť a poskytuje slušné sledovanie sobotňajšieho večera pre fanúšikov, ktorí hľadajú tento druh podžánru. S väčším rozpočtom by som chcel vidieť, čo dokáže režisér aj hviezda, a dúfam, že to v budúcnosti uvidíme. Film 400 Bullets nemusí byť taký pôsobivý ako niektoré iné podobné filmy, ale stále dokáže svojim divákom poskytnúť vzrušenie, ktoré láme kosti, s jednoduchým dejom v kombinácii s nepretržitým hrdinstvom. Úprimne povedané, to je všetko, čo môže každý akčný fanúšik požadovať.