Recenzia Atomic Blonde (2017).

Recenzia Atomic Blonde (2017).

3

Atomic Blonde je štýlová a cool, ale postava Lorraine Broughton nie je obzvlášť príťažlivá a nevie, ako skončiť.

Zápletka: Agentka Lorraine Broughton (Charlize Theron) je rovnocenná so špionážou, zmyselnosťou a divokosťou, ochotná nasadiť akékoľvek svoje schopnosti, aby zostala nažive na nemožnej misii. Poslaná sama do Berlína, aby získala neoceniteľnú dokumentáciu z destabilizovaného mesta, spolupracuje so zabudovaným šéfom stanice.Davidovi Percivalovi (James McAvoy), aby ju previedol cez smrteľnú hru špiónov.

Preskúmanie: Ak niekedy existoval film, ktorý som tak chcel milovať, bol to Atomic Blonde; keďže to bolo od jedného z režisérov Johna Wicka, vedel som, že akcia bude prvotriedna (a aj bola), ale odchádzal som z kina s chladným pocitom... a nebolo to kvôli klimatizácii.

Veľa rozruchu sa urobilo okolo Charlize Theronovej, ktorá robila svoje vlastné kúsky, čo je vždy pôsobivé a niečo, čo by sa malo oslavovať, ale je len škoda, že som ani raz neposral jej postavu Lorraine Broughton. Bola úplne vierohodná ako ľadovo chladná špiónka, ktorá celý film vyzerá, akoby pózovala v hudobnom videu z 80. rokov (a reťazovo fajčila), zatiaľ čo vyšetrovala McGuffina známeho ako The List, ale nikdy sa necítila ako ľudská bytosť. Viem, že o to išlo, ale aj James Bond ukazuje osobnosť so zmyslom pre humor, keď je najnemilosrdnejší, no Lorraine je pravdepodobne najmenej zaujímavá postava v tomto filme.

Pre mňa bol najlepšou postavou špión Jamesa McAvoya David Percival s charizmou, ktorá sa odrazila od obrazovky. Filmom sa tiež prediera reťazovým fajčením a nechá vás hádať, aké sú jeho skutočné motivácie.

Vrcholom filmu bola podľa očakávania akcia; bojové scény sú superlatívne a brutálne ako peklo. Páčilo sa mi, ako sú bojovníci unavení počas bojov, pretože to tak je v skutočnom živote. Veľmi rýchlo sa to vyčerpá a tento faktor bol pravdepodobne mojím najobľúbenejším prvkom filmu. Súboje sa tiež líšili od filmov o Johnovi Wickovi, takže to neboli len neustále strely do hlavy a hádzania nohami, ale len používanie všetkého ako zbrane (vrátane topánok), čo vytváralo väčší pocit zúfalstva.

Bolo tiež skvelé vidieť Daniela Bernhardta ako jedného z hlavných gýčov (opäť) a má niekoľko fantastických bojových scén; jeho vrcholný boj s Broughtonom je taký viscerálny a krvavý, ako prichádzajú. Vždy som ho považoval za jedného z najlepších hercov vo filmovom biznise bojových umení a som rád, že ho opäť vidím vo väčších obrazoch; dlho to môže pokračovať.

Každý to stále porovnáva s filmami Johna Wicka, ale aj napriek nedostatkom je svet Wicka oveľa zaujímavejší a pohlcujúci svet s bohatými postavami, do ktorých sa vždy rád vraciam. Pri Atomic Blonde budem úprimný a poviem, že nemám chuť vidieť v dohľadnej dobe pokračovanie alebo dokonca (veľa diskutovaný) crossover.

Dej postrádal napätie alebo akékoľvek vzrušujúce zvraty a len tak trochu sa vliekol medzi scénkami bez akýchkoľvek prekvapení.

Atomic Blonde je nepochybne najštýlovejším filmom roka; kinematografia je skutočne očarujúca a ako som povedal, je to ako popové video z 80. rokov. Jeho neónmi postriekaný svet sa odohráva počas pádu Berlínskeho múru v roku 1989, takže k nemu dostanete prakticky každú melódiu z 80. rokov, ktorú si možno predstaviť. Postava otca Georga Michaela je použitá s veľkým efektom počas jedného z mnohých beatdownov.

Celkovo má Atomic Blonde veľa štýlu a Charlize nakopáva vážne zadok ako Lorraine Broughton; je len škoda, že nebola skutočne vyvinutá ako postava a nebude vo vás cítiť žiadne emocionálne spojenie. Myslím si, že to bola premárnená príležitosť so štýlom víťaziacim nad podstatou a formulovaným príbehom, ktorý nikdy naozaj nezaujme. To, čo má vo svoj prospech, sú niektoré z najlepších bojových scén roka s 87eleven Action Design, ktorý ho opäť vyradil z parku, takže už len kvôli tomu sa to oplatí vidieť.