Recenzia Beh s diablom (2019).

Recenzia Beh s diablom (2019).

Sklamanie
2.5

RUNNING WITH THE DEVIL má zaujímavý prístup k zabehnutým konceptom, ale narúša ho príliš veľa ošúchaných postáv a zbytočných zápletiek.

Zápletka: Keď je ohrozená zásielka kokaínu, dvaja prisluhovači pátrajú, aby zistili, kde sa zrútil dodávateľský reťazec.

Preskúmanie: Existuje staré príslovie, že „diabol je v detailoch“. Jednou z interpretácií tohto idiómu je, že zdanlivo základná úloha sa ukáže ako ťažká, keď preskúmate podrobnosti súvisiace s jej realizáciou. Koniec koncov, nič nie je také jednoduché, ako sa zdá.

Film s príznačným názvom RUNNING WITH THE DEVIL skúma túto myšlienku cez prizmu obchodu s drogami. Nelegálne drogy už dlho fascinujú kinematografiu, ale len zriedkakedy sa skutočný proces privádzania drog z úrody k užívateľovi skúmal s takou hĺbkou, ako sa tu ukazuje. Scenár/režisér Jason Cabell, bývalý Navy Seal so skúsenosťami s DEA, vytvoril príbeh, v ktorom hlavnou postavou nie je žiadny z mnohých charakterových hercov vo filme, ale v skutočnosti je to samotná droga. Sledujeme zásielku kokaínu, ako sa zbiera, pripravuje a prepravuje z polí Kolumbie až do rozľahlého mesta Vancouver Canada. Na každom kroku sa obchádzajú nové prekážky a cena nákladu exponenciálne rastie (označené záznamom na obrazovke, ktorý sa objaví pri každom novom zvýšení).

Aby umožnil divákom nahliadnuť do tohto procesu, Cabell zavedie príbeh, v ktorom drogový kráľ Barry Pepper (CRAWL) poveril jedného zo svojich regionálnych šéfov, Nicolasa Cagea (ODÍSŤ Z LAS VEGAS), aby zistil, prečo bolo posledných niekoľko zásielok drog z Kolumbia bola podozrivo ľahká. Cage spolu s policajtom Coleom Hauserom (2 FAST 2 FURIOUS) cestujú do južnej krajiny, aby sledovali drogy od skutočného farmára Cliftona Collinsa Jr. (PACIFIC RIM) až do Kanady, aby zistili, kde je zásielka. byť vyčerpaný z.

Toto všetko sa deje, zatiaľ čo federálny agent Leslie Bibb (IRON MAN 1 & 2) pracuje na tom, aby ich všetkých zničil tým, že sa výrazne opiera o dvoch malých členov organizácie, Laurence Fishburnea (trilógia MATRIX) a Adama Goldberga ( THE PROPHECY a SAVING PRIVATE RYAN), ktorí sa chcú vyhnúť väzeniu po tom, čo sa dostali do rozporu so zákonom.

Postavy RUNNING WITH THE DEVIL sú veľmi tenko načrtnuté a je tu minimálna expozícia. Film ide tak ďaleko, že nikomu nedáva iné meno ako krátky popis, ktorý sa objaví na obrazovke, keď sú predstavení (t. j. „The Snitch“, „The Farmer“ a tak ďalej).

Zatiaľ čo tam sú vedľajšie zápletky zrady a pomsty, aby príbeh dodal osobné stávky. Film sa väčšinou zaoberá mechanizmom toho, ako sa drogy presúvajú na medzinárodnej úrovni. Všetko od batôžkárov, snežných skútrov a dokonca aj parašutistov sa používa na prevoz nelegálnych látok z jednej krajiny do druhej a je veľmi pútavé sledovať, ako sa to deje, keď si uvedomíte, čo film robí. Zameriava sa na realizmus a je pôsobivý svojím rozsahom. Filmári robili zdĺhavé natáčanie v Kolumbii, USA a Kanade, aby pomohli dosiahnuť tento cieľ. Vďaka tomuto mimoriadnemu úsiliu spolu s pôsobivým hereckým obsadením filmu sa RUNNING WITH DEVIL cíti oveľa väčší ako jeho „obmedzené uvedenie do kín“ / bratia DTV.

Keď už hovoríme o hereckom obsadení, prekvapivo práve tu začína film ukazovať niektoré zo svojich chýb. Existuje toľko postáv, že obmedzené dialógy spôsobujú, že prvé časti filmu sú mätúce a ťažko sa sledujú, kým pochopíte, o čo Cabell príbehom ide. Okrem toho len veľmi málo hercov vytvára skutočný dojem takých, akí sú, prostredníctvom veľkej časti rozprávania, len dôvodom na to, aby sme mohli byť svedkami tejto nezvyčajnej cesty. Nicolas Cage, ktorý je známy tým, že aj vo svojich najhorších filmoch vytvára nezabudnuteľné herecké výkony, je tu úplne vytočený a okrem jedného krátkeho momentu v treťom dejstve úplne zabudnuteľný. Čo sa zvyčajne nedá povedať o jeho práci. V úlohe nie je zlý. Je toho len veľmi málo, napriek tomu, že Cage je prítomný počas väčšiny filmu.

RUNNING WITH THE DEVIL by sa výrazne zlepšil odstránením niekoľkých postáv z jeho behu, ktorý trvá menej ako dve hodiny. Každý kúsok týkajúci sa federálnych agentov, aj keď je dobre spracovaný, mohol byť vyrezaný – zamerať sa na príbeh. Zdá sa, že aspekty presadzovania práva sú vo filme len preto, aby dodali príbehu zmysel pre morálku a „šťastný“ koniec, ktorý je v rozpore so zvyškom morálne nejednoznačného pohľadu na film.

Tento druh orezania by dal príležitosť, aby niektoré ďalšie skvelé aspekty filmu boli ešte výraznejšie, ako napríklad výkon Laurencea Fishburna. Zdá sa, že Fishburne našiel všetku tú maniakálnu energiu, ktorá Cageovi v tomto kole chýba. Vo filme je spotený, drogovo nasiaknutý neporiadok a je veľmi zábavné vidieť ho, ako skutočne zaborí zuby do všetkých špinavých miest, ktoré mu táto rola umožňuje preskúmať.

Ďalším aspektom, ktorý mohol využiť viac rozvoja, bola úloha Cliftona Collinsa Jr. ako muža pestujúceho počiatočnú plodinu, ktorá poháňa príbeh. Vyžaruje skutočnú slušnosť ako jednoduchý muž, ktorý robí všetko, čo musí, aby zabezpečil svoju rodinu na mieste bez akýchkoľvek iných možností. V tejto úlohe je vynikajúci a je to ako skutočná medvedia služba, že jeho časť príbehu je taká oklieštená.

RUNNING WITH THE DEVIL chce, aby sa publikum zamyslelo nad detailmi obchodovania s drogami tak, ako to doteraz pravdepodobne neurobili. Zároveň funguje ako štandardnejší, aj keď vyzlečený kriminálny triler. Je sklamaním, že iba jeden z týchto dvoch konceptov funguje tak, ako bolo zamýšľané vo filme, takže je to zaujímavá, ale v konečnom dôsledku frustrujúca zvedavosť.