Recenzia Close Range (2015).

Recenzia Close Range (2015).

4

Keď je akcia taká dobrá, je ľahké považovať za samozrejmosť, že nikto iný sa ani len nepribližuje tomu, čo Florentine a Adkins robili už väčšiu časť desaťročia.

Zápletka: Darebný vojak, ktorý sa stal mimo zákon, je vrhnutý do neľútostného boja so skorumpovaným šerifom, jeho poslušnými zástupcami a nebezpečným drogovým kartelom, aby ochránil svoju sestru a jej malú dcéru.

Preskúmanie: Kopance a päste začínajú hneď v najnovšom akčnom filme režiséra Isaaca Florentina Close Range, v ktorom hrá podceňovanú akčnú hviezdu Scotta Adkinsa z Florentine filmov Špeciálne jednotky, The Shepherd: Border Patrol, Undisputed II, Undisputed III: Redemption, Ninja a Ninja II: Tieň slzy. Už nakrútili svoj ďalší film Boyka: Undisputed IV, takže je viac než zrejmé, že títo dvaja chalani sa zhodujú vo filmovom nebi „B“. Je takmer zločinné, že Adkins nedokázal osloviť svoje hlavné, špecializované publikum, a to isté by sa dalo povedať o režisérovi Florentine, ktorý nakrúca akčné filmy plné bojových umení od začiatku 90. rokov, keď režíroval 21. storočie ( odštiepená frakcia Cannon Films) vydáva Desert Kickboxer. To, že sa Florentine drží už takmer 30 rokov, svedčí o jeho vôli a sile udržať nažive náročnú akciu bojových umení v tejto dobe sťahovania, keď sa tieto filmy vydali cestou VHS. Florentine aj Adkins (skvelý tím akokoľvek sa na to pozriete) sú najpracovitejší chlapíci v biznise, ktorí im aj po toľkých rokoch stále odmietajú prejaviť rešpekt, aký si zaslúžia.

V Close Range hrá Adkins jednohlasého bývalého vojaka menom Colton MacReady, ktorý je na vojnovej ceste, aby zachránil svoju odcudzenú neter pred drogovým kartelom južne od mexickej hranice. Všetko, čo potrebujeme vedieť, je, že Colton je dynamo so svojimi päsťami a nohami a skutočnosť, že má vynikajúce zatykače na jeho zatknutie za minulé zločiny, je len poznámka pod čiarou k jednoduchému obrysu, ktorý by popisoval jeho charakter. Vláme sa do budovy plnej tvrdých drogových presadzovačov, zabije ich veľa na blízko – nablízku – bojuje a zachráni svoju neter, no nejako skončí s kľúčenkou s flash diskom, ktorý bude katalyzátorom zvyšok filmu. Keď si kartelový jefe uvedomí, že nejaký gringo zabil svojich najlepších mužov, aby zachránil svoju neter (ktorá je nevlastnou dcérou porazeného, ​​ktorý mu krivdil), trápi ho ešte viac, že ​​gringo vymyslel vzácny flash disk, ktorý má všetky tajomstvá jeho kartel. To neobstojí, a tak hodí tucet ďalších najtvrdších z kartelu na Coltona, ktorý mieri na ranč, kde žije jeho neter, aby ju vrátil matke. Zvyšok filmu je v podstate predĺžená pauza s lámaním krku, postrekom tepien a lietajúcimi úlomkami skla a drevených úlomkov, so zúčtovaním, ktoré má uspokojivý záver. Dobrý chlap (alebo je to dobrý chlap? Nezáleží na tom) vyhrá, odvezie sa na špinavom bicykli a kredity sa hodia.

Ak chcete film s niečím porovnať, porovnajte ho s filmom Nowhere to Run s Jeanom-Claudom Van Dammom z roku 1993. V tomto filme hrá Van Damme jednu zo svojich najrozmernejších úloh ako unikajúci trestanec na úteku. Cez Strednú Ameriku, kde prichádza na pomoc osamelej matke a jej dvom roztomilým deťom, sa Close Range nikdy nezaoberá vývojom postavy akéhokoľvek druhu a je tu sotva chvíľa na drámu, nehovoriac o priezviskách, ale Close Range využíva absolútne všetky zdroje, ktoré boli sprístupnené v rámci svojho veľmi malého rozpočtu (3 milióny, ak sú správy správne), a na akcii sa to ráta. Hviezda

Adkins nedostal bohatý materiál na prácu so spôsobom, akým Nowhere to Run dávalo Van Dammovi priestor na pretiahnutie hereckých svalov. To je jeden z veľkých problémov, ktoré proti nemu Adkins má: Nikto mu nedáva šancu hrať, kým robí tieto malé akčné filmy. Vrčí, robí grimasy a pre nedostatok lepšieho termínu v tomto filme ani v niekoľkých posledných, v ktorých hral, ​​neukazuje žiadny rozsah, ale nie je to jeho chyba. Pokiaľ ide o mňa, má v kôlni všetky ostré nástroje na to, aby si vybudoval skvelú kariéru, a môže byť jedným z tých skvelých, ak sa nájde filmár, ktorý je ochotný riskovať a umožní mu zúročiť jeho talent a schopnosti ako bojovníka aj herca. Režisér Florentine zašiel nad rámec akčných a bojových umení (ako obvykle, odo mňa sa nesťažujem), ale možno by sa mu patrilo, aby akciu trochu utlmil, aby dal svojim hviezdam (menovite Adkinsovi) trochu priestoru na oddych. nonstop boje. Je v poriadku dýchať a mať rozhovor alebo dva pred ďalším zúčtovaním. Adkins má v sebe určite to, že je na obrazovke zaujímavejší a rozmernejší ako v Blízkom dosahu. Ale keď je akcia taká dobrá, je ľahké považovať za samozrejmosť, že nikto iný sa ani len nepribližuje tomu, čo Florentine a Adkins robili už väčšiu časť desaťročia.

DVD a Blu Ray od XLrator Media / Turbo dorazí v utorok 5. januára.