Recenzia Gangs of London (2020) 1. sezóny

Neprehliadnuteľné
4.5

Špičkové herecké výkony a réžia spolu s tými najlepšími akčnými filmami, aké kedy zdobili malé plátno, prekonali zmätené rozprávanie a urobili z prvej série GANGS OF LONDON udalosť, ktorú si nemôže nechať ujsť každý, kto má rád akčné alebo kriminálne drámy .

Zápletka: Medzi rôznymi londýnskymi zločineckými organizáciami vypukne turbulentný boj o moc po tom, čo bol záhadne zavraždený jeden z ich vodcov.

Preskúmanie: „Narodili sme sa do určitého sveta. Je to vybrané pre nás. Osudný. Niektorí si môžu myslieť, že je to brutálne. Hovorím, že je to úžasné.'

GANGS OF LONDON, nový televízny seriál od scenáristu/režiséra Garetha Evansa (RAID), otvára svoju druhú epizódu vyššie uvedeným citátom írskeho gangstera Finna Wallacea (Colm Meaney, CON AIR). Wallace je muž, ktorý nielenže vedie pranie špinavých peňazí pre každú veľkú zločineckú organizáciu v Londýne, ale tiež kontroluje cesty, ktoré každý nelegálny dodávateľ drog používa na to, aby do mesta priniesol svoj produkt. Wallace a jeho operácia sú základom, ktorý drží celý organizovaný zločin v meste pohromade. Takže, keď je zastrelený neznámymi súpermi, celé londýnske podsvetie je poslané do otrasov. Jeho rodina vedená jeho najstarším synom Seanom (Joe Cole, A MODLITBA PRED úsvitom), zanechaná pozadu, sa musí snažiť nielen nájsť svojho vraha, ale aj udržať pod kontrolou rôzne zločinecké rodiny v Londýne.

Vďaka tomu znie GANGS OF LONDON oveľa priamočiarejšie, než v skutočnosti je. V skutočnosti Gareth Evans pomohol vytvoriť televíznu show, ktorá je tak husto navrstvená postavami a zápletkou, že niekedy je to takmer ohromujúce. Zdá sa, že počas prvých piatich epizód sezóny s deviatimi epizódami sa neustále pridávajú nové prvky. GANGS OF LONDON sa na prvý pohľad môže zdať, že je to všetko o Seanovi Wallaceovi a jeho rodinnej túžbe po pomste a stabilite, no sú osou, na ktorej sa točia mnohé ďalšie príbehy v sérii. Príbehy, ktoré majú takmer toľko času pred obrazovkou ako ich vlastné.

To vedie k hlavnému problému s príbehom, trvá niekoľko epizód, kým skutočne začnete chápať všetky motivácie zainteresovaných ľudí. S toľkými postavami a takou bezútešnou témou to začína mať pocit, ako keby ste sa len pozerali na zlých ľudí, ktorí si medzi sebou robia zlé veci zo sebeckých dôvodov pre veľkú časť série. Jedinou výnimkou je postava Elliota Fincha (Sope Dirisu, THE HUNTSMAN: WINTER’S WAR). Elliot je policajt, ​​ktorý pracuje v utajení ako strážca pre rodinu Wallaceovcov a snaží sa zhromaždiť dostatok dôkazov na zvrhnutie ich teraz neistého impéria. Až do konca sezóny je najpríbuznejšou postavou v sérii. Našťastie sú všetky postavy v GANGS OF LONDON stvárnené niektorými z najlepších hereckých talentov pôsobiacich na scéne v Spojenom kráľovstve, čo divákov prenesie až dovtedy, kým sa ostatné okolité postavy neprejavia ako sympatickejšie, než sa pôvodne vnímalo. Takže zatiaľ čo udalosti na obrazovke nie je vždy ľahké pochopiť alebo s nimi súvisieť, herecké výkony udržujú GANGS OF LONDON presvedčivé bez ohľadu na to, aký temný alebo zamotaný príbeh pôsobí.

Konceptom série môže byť Gareth Evans a jeho častý spolupracovník, kameraman, ktorý sa stal scenáristom, Matt Flannery, no o réžiu sa postarali najmä filmári Corin Hardy (THE NUN) a Xavier Gens (FRONTIER(S)). Evans sám plne režíruje iba dve epizódy deviatej sezóny, celovečernú prvú kapitolu, ktorá pripravuje pôdu pre sériu, a piatu, ktorá začína odhaľovať väčší príbeh v hre, ktorý riadi zadnú polovicu sezóny. Hardy a Gens vzdávajú hold Evansovmu režijnému štýlu sporadicky v epizódach, ktoré každý režíruje, ale ich vzájomné zázemie v hororovej tvorbe presvitá v ich odbornom využívaní napätia a hrôzy v celej sérii. Šiesta epizóda, ktorú režíroval Gens, je obzvlášť podobná hororovému žánru, pretože obsahuje predĺžené vypočúvanie, ktoré presne zapadá do pohľadu francúzskeho režiséra na „extrémne“ násilie, ktoré sa dostáva až na hranicu mučenia.

Teraz som si istý, že niektorí budú cítiť sklamanie, keď sa dopočujú, že Evans nevládne každej epizóde. Týmto ľuďom sa uľaví, keď budú vedieť, že Evans stále riadi akčné sekvencie pre väčšinu epizód seriálu. Keď mu ostatní filmári odovzdajú akciu, GANGS OF LONDON prinesie jednu z najpôsobivejších akcií, aké kedy televízia videla. Každý, kto videl Evansovu režisérsku prácu, vie, že má jedinečný spôsob, ako zachytiť akčné choreografie, v ktorých kamera pôsobí rovnako živo ako účastníci bitky, keď sa s nimi pohybuje, niekedy elegantne, inokedy chaoticky, no ani raz nezakryje odborne vytvorený chaos. obrazovke.

V celej sérii sú početné a rôznorodé akčné scény, ktoré siahajú od takých nenápadných vecí, ako je bitka v bare, s viacerými útočníkmi, kde sa herná šípka používa ako provizórny nôž a mačetový boj štyroch proti jednému v stiesnenom priestore. hotelová izba k niečomu takému grandióznemu, ako je úplný útok na opevnenú budovu vo vojenskom štýle. Je to ako keby Evans videl stúpajúcu kvalitu akčného výstupu prémiovej televízie a rozhodol sa zintenzívniť a ukázať všetkým napodobňovateľom, ako sa to naozaj robí. Akcia na displeji v GANGS OF LONDON je skutočne „ďalšia úroveň“. Keď sa k tomu šou naozaj zaviaže, akcia je taká dobrá.

GANGS OF LONDON uzatvára svoju prvú sezónu úplným zrušením toho, čo diváci predpokladajú, že sa stane na základe toho, ako sa odohrávajú podobné kriminálne príbehy vo filmoch a televízii. Nakoniec, to je jedna z najväčších silných stránok show, neustále prekvapuje bez toho, aby bola nezmyselná. Je vzácne, aby bol príbeh tak nasiaknutý dobre opotrebovanými trópomi taký nepredvídateľný, ale v poslednej epizóde sezóny, keď sa ukáže, že príbeh je oveľa veľkolepejší a podivnejší, než sa očakávalo, je nemožné, aby ste nechceli vidieť, kde je. všetko ide ďalej.

Aby som to zhrnul pohľadom späť na citát, ktorý otvoril túto recenziu, GANGS OF LONDON môže byť zmätený. Určite to môže byť brutálne, ale ak sa toho diváci budú držať, zistia, že je to úžasný zážitok, ktorý stojí za to.