Recenzia Godzilla: King of the Monsters (2019).

4

Godzilla je späť a väčšia a lepšia ako kedykoľvek predtým a King of the Monsters mi dal všetko, čo som chcel vidieť z filmu Kaiju. Je tu veľa akcie, ohromujúci vizuál a zmysel pre rozsah, ktorý sa v moderných trhákoch vidí len zriedka. Nech žije kráľ!

Zápletka: Kryptozoologická agentúra Monarch stojí proti batérii bohovských príšer, vrátane mocnej Godzilly, ktorá sa zrazí s Mothrou, Rodanom a jeho hlavným nepriateľom, trojhlavým kráľom Ghidorahom.

Preskúmanie: Kritici, ako sa očakávalo, neboli k tomuto filmu príliš láskaví; Empire bol obzvlášť blahosklonný, ale ich recenzie boli roky irelevantné a úprimne povedané, stratil som k nim akýkoľvek rešpekt, keď dali Attack of the Clones 5 hviezdičiek, ale King of the Monsters 1 hviezdičku? Kurva prosím. Potom to USA Today opísalo ako „absurdné“, samozrejme, že ste to vy, domýšľavý čurák; je to zasraný film o príšerách.

Nie som si celkom istý, čo očakávali, ale išiel som do Godzilly a hľadal som veľké príšery, ktoré sa bijú do tváre, takže pre mňa King of the Monsters dodal všetko, čo som chcel. Príde čas na Oscara, zaslúži si vyhrať najlepšie špeciálne efekty, pretože vizuál je jednoducho ohromujúci s takým zmyslom pre rozsah. Keď ktorýkoľvek z Titánov bojuje, zdá sa byť skutočne masívny a my ľudia sme obyčajné mravce, ktoré sa im snažia držať z cesty. Devastácia, ktorú spôsobujú, je blízko Armagedonu a skutočne to vyzerá ako posledný odpor ľudstva.

V srdci King of the Monsters je stále veľa ľudského príbehu s Verou Farmigou, Millie Bobby Brown a Kyle Chandlerom, ktorí hrajú rodinu zdevastovanú po počiatočnom „útoku“ Godzilly v roku 2014, keď prišli o svojho syna/súrodenca Andrewa. Chandlerova postava Mark nenávidí Godzillu za to, čo urobil ich rodine, a myslí si, že všetci titáni by mali byť zničení, no udalosti z filmu môžu zmeniť jeho názor. Pripúšťam, že si myslím, že Chandler je najslabším článkom filmu, pretože niektoré z jeho prednesov nie sú najlepšie, keď sa príliš snaží byť dramatický, ale nedarí sa mu to.

Farmiga a Brown však nikdy nesklamú a Emma (Farmiga) je zaujímavejšia postava, ako ju zobrazovali trailery. Je dohnaná k šialenstvu v podstate zo smútku, takže jej spojenie síl s ekoteroristom Jonahom (Charles Dance) sa mohlo zdať ako dobrý nápad, pretože chcú obnoviť rovnováhu vo svete a veria, že to Titani dokážu.

Myslel som si, že ich uvažovanie je trochu ako u istého iného Titána Thanosa, kde vyhladenie polovice sveta môže slúžiť „väčšiemu dobru“, ale v skutočnosti je ešte obludnejšie ako samotní Titáni.

Niektoré dialógy sú dosť otrepané a v jednej chvíli niekto skutočne hovorí: „Nech sa Boh nad nami všetkými zmiluje!“ pri ktorom som sa ja a môj brat usmievali.

Ale dosť o nudných ľudských veciach; čo smash smashy s príchuťou monster? King of the Monsters o to nemá núdzu a kráľ Ghidorah ukradne každú scénu, pretože je skutočne strašným tvorom a keď prvýkrát vstúpi do Antarktídy, je to čistá podívaná, na ktorú je radosť pozerať. Všetky príšery vyzerajú neuveriteľne a ako som povedal, zmysel pre mierku je úžasný. Rodan a Mothra vyzerajú lepšie ako kedykoľvek predtým a keď sa Rodan prvýkrát objaví, je to čistá trháková nirvána.

Keď sa film z roku 2014 frustrujúco vzdialil od tvorivej akcie, práve keď to začalo byť zaujímavé, King of the Monsters nás stavia priamo do stredu, aby sme si mohli užiť každý úder. Stále sa to občas stáva, ale tentoraz to nie je také nápadné, aby som vytvoril celkovo uspokojivejší film, aspoň pre mňa.

Je to veľmi modrý film, o ktorom som si istý, že ste ho zachytili z upútaviek a až príliš veľa sa odohráva v noci, no stále je tu veľa dennej akcie. Je toľko momentov, ktoré ma prinútili rozveseliť sa, pretože Godzilla je teraz totálny hrdina a znova počuť jeho klasickú tematickú melódiu pre mňa urobilo film. Ako som povedal vo svojej recenzii na partitúru Beara McCrearyho, z hudby mi padá čeľusť a je jednoducho najlepším skóre roka a sledovanie filmu v IMAX je nevyhnutné pre maximálny pôžitok.

Celkovo je Godzilla: King of the Monsters to, na čo idete do kina; nie je to bezchybný film, ale peklo si určite zaslúži viac chvály, než akú mu dali kritici čisto z technického hľadiska. Godzilla a ostatní Titani nikdy neboli väčší alebo lepšie vyzerajúci a je tu niekoľko úžasných kulís, pri ktorých som doslova povedal „wow“, čo v súčasnosti v žiadnom filme len zriedka hovorím. Toto je príšerný film a nesnaží sa byť ničím iným, takže si ho užite tak, ako je, a pripravte sa na zápas Godzilla vs. Kong.