Recenzia televízneho seriálu Bodyguard (2018).

Osobný strážca

4

Bodyguard stojí za humbuk a je to jedna z najlepších britských špionážnych relácií, aké som už nejaký čas videl; Myslím si, že je to smer, ktorým by sa Bond mohol vydať pre moderné publikum a Richard Madden je jedným z tých, ktorých treba sledovať najmä po tom, čo včera večer vyhral Zlaté glóbusy.

Zápletka: Vojnový veterán David Budd si nájde prácu ako policajný seržant v londýnskej Metropolitnej polícii v oddelení kráľovskej a špecializovanej ochrany. Je poverený ochranou ministra vnútra, Rt. vážený Poslankyňa Julia Montague, kontroverzná a ambiciózna politička, ktorú jeden z jej asistentov označuje za „sociopatku“ a ktorá má v pláne zaviesť nové invazívne právomoci v oblasti dohľadu pre bezpečnostné sily. Nestály Budd, ktorý sa stále viac dostáva do rozporu s Montagueovou politikou a osobnosťou a vyrovnáva sa s fyzickými a psychickými jazvami z čias svojej služby v Afganistane, je rozpoltený medzi svojím presvedčením a povinnosťou chrániť.

Preskúmanie: Osobný strážca spôsobil veľký rozruch, keď minulý rok prišiel na BBC so svojím nepredvídateľným príbehom, vďaka ktorému diváci hádali, čo sa skutočne deje. V tom čase som videl iba poslednú epizódu, takže teraz, keď je na Netflixe, som si myslel, že si pozriem celú show a urobím recenziu.

Bodyguard nestráca čas, aby sa pustil do úvodnej scény, ktorá upúta pozornosť, ktorá začína čiernou obrazovkou a zvukom toho, čo si myslíme, že je streľba z guľometu, ale v skutočnosti je to vlak, ktorý sa rýchlo pohybuje, takže vám okamžite zle kráča. Toto je miesto, kde show vyniká ako zábava, pretože podvracia očakávania (citujem Riana Johnsona) a odmieta byť predvídateľná a všeobecná. Predstaví sa nám náš hlavný hrdina David Budd, ktorý sedí vo vlaku so svojimi deťmi, ale keď vlak zastaví, vidí niekoho podozrivého a zistí, že na palube je potenciálny atentátnik; tak začína 6 epizód napätia od steny k stene s množstvom zvratov. Pokojne to mohla byť Britská 24, ale myslím si, že Bodyguard má viac prepracovanosti postáv a scenára.

O hlavnom predstaviteľovi Richarda Maddena, ktorý stvárňuje policajného bodyguarda Davida Budda, sa odvtedy hovorí, že po tom, čo Daniel Craig zavesí smoking, sa uchádza o ďalšieho Jamesa Bonda. Spočiatku som bol proti tejto myšlienke, pretože mi neprišiel ako obzvlášť zdvorilý, ale má prirodzenú húževnatosť (nakoniec je to Škót), takže ako tajný agent by sa určite cítil autenticky; V tejto šou je v podstate Bond, pretože má špionáž, terorizmus, sex a konšpirácie, čo vytvára veľmi moderný a vzrušujúci seriál.

Na postave Davida Budda je zaujímavé práve to, aký je chybný; je do značnej miery anti-hrdina a počas celej show premýšľate, či je naozaj dobrý chlap alebo nie. Robí pochybné rozhodnutia, je hraničný alkoholik, odlúčený od svojej manželky, skrýva dôkazy a trpí PTSD, takže je to vrstvená a fascinujúca postava, ktorú treba sledovať. Myslel som, že vďaka Maddenovi sa cítil ako skutočná osoba a jeho dialógy boli veľmi prirodzené; Páčili sa mi maličkosti, napríklad ako volal svojho syna „Big Man“, čo je veľmi Glasgow.

Scenár k Bodyguardovi je vo všeobecnosti vrcholom série, pretože je ostrý a dobre preskúmaný, takže sa zdá, že tvorca Jed Mercurio by mohol mať zázemie v bezpečnostných službách/polícii.

Druhá epizóda je pravdepodobne najlepšia, pretože je plná napätia v sedadle, keďže David a minister vnútra sú pod útokom ostreľovača a sú uväznení v aute; je plná napätia a odborne spracovanej scény. Táto epizóda má tiež útok dodávky na základnú školu, ktorý je najšokujúcejším zo série a je jedným z mnohých prvkov seriálu, ktorý by sa mohol ľahko stať v skutočnom živote (a stal sa).

Niektoré momenty však zvyšujú dôveryhodnosť, napríklad som nikdy nezistil, prečo Budd skrýval, že pozná ostreľovača, ktorý zaútočil na ministra vnútra, pretože sa vždy vráti, že spolu slúžili v armáde. Zdá sa, že celá myšlienka, že Budd a minister vnútra majú aféru, by bola v skutočnosti tiež nepravdepodobná, je to však televízny seriál a nie dokument, takže nejde o vraha.

Je to nádherne natočený seriál s Londýnom, ktorý vyzerá veľmi nablýskane a príťažlivo, skôr ako sivá bieda, ktorú zvyčajne vidíme na britských predstaveniach; akcia je dobre urobená a namiesto použitia nepresvedčivého CG počas scén, ktoré si vyžadujú veľké rozpočtové explózie, radšej použijú zvuk a ukážu následky, než aby vyzerali lacno, čo funguje oveľa lepšie.

Ide skôr o snahu zastaviť teroristické útoky, takže nečakajte boj proti sebe, pretože nič také neexistuje, no stále je plné akcie a napätia a zároveň nám poskytuje množstvo charakteristík. Vzťahy sú uveriteľné a Buddovo odlúčenie od manželky bolo zvládnuté dobre, keď ani jedna postava nebola namaľovaná ako darebák; po vojenskej službe mal zjavne duševné problémy a na konci série konečne súhlasí, že vyhľadá pomoc, čím začne zmierenie so svojou manželkou.

Hudba je veľmi inšpirovaná Temným rytierom s neustále rastúcim búšiacim tónom, ktorý skutočne zvyšuje napätie, takže sa kedykoľvek cítite nesvoji z hrozby potenciálneho teroristického útoku.

Celkovo nie je Bodyguard dokonalý, ale je neuveriteľne elegantný s hviezdnym obratom od Richarda Maddena a niekoľkými pôsobivými scénami plnými napätia. Teraz je to na Netflixe a dôrazne vám odporúčam, aby ste si čo najskôr pozreli.