Recenzia Uncharted (2022).

Recenzia Uncharted (2022).

Zábavná jazda
3

Uncharted je všetko, čo by ste po zhliadnutí trailerov očakávali, ale ťažko sa mi to nepáči, pretože je to len hlúpa zábava; stratí sa vo finále preťaženia CG a scenár mohol byť lepší, ale stále je to príjemné rozptýlenie.

Zápletka: Hľadač pokladov Victor „Sully“ Sullivan naverbuje pouličného inteligentného Nathana Drakea, aby mu pomohol získať 500 rokov staré stratené bohatstvo, ktoré nazhromaždil prieskumník Ferdinand Magellan. To, čo sa začína ako lúpež, sa čoskoro zmení na celosvetové preteky s bielymi kolenami, aby sa dostali na cenu skôr, ako to stihne bezohľadný Santiago Moncada. Ak Sully a Nate dokážu rozlúštiť stopy a vyriešiť jednu z najstarších záhad na svete, nájdu poklad v hodnote 5 miliárd dolárov – ale iba ak sa dokážu naučiť spolupracovať.

Preskúmanie: Včera večer som konečne videl Uncharted a bolo to prvýkrát, čo som bol tento rok v kine; ďalší bude tento štvrtok The Batman.

Nemal skvelé recenzie a Uncharted bol plný známych žánrových trópov a hoci má svoje nedostatky, považujem ho za jednu z najlepších videoherných adaptácií k dnešnému dňu.

Uncharted som hral, ​​myslím, raz pred niekoľkými rokmi a odvtedy som z neho videl veľa videí, takže som mal predstavu o tom, aký by to mohol byť príbeh, ale išiel som doň so všeobecne nízkymi očakávaniami. Vždy som mal rád dobrodružné rozprávky a Dobyvatelia stratenej archy sú možno môj najobľúbenejší film (alebo aspoň tak ďaleko), takže niečo také upúta moju pozornosť. Tento film tiež pri niekoľkých príležitostiach odkazuje na Indyho a riadok o mníškach ma rozosmial.

Niektorí fanúšikovia povedali, že Tom Holland a Mark Wahlberg boli nesprávne obsadení do úloh Nathana Drakea a Sullyho a pravdaže nevyzerajú ako ich kolegovia z videohier, ale vždy môžu dať Sullymu fúzy v pokračovaní (a potom možno môže dokonca získať spin-off). Myslel som, že stále tvoria zábavné duo; Holland zachytáva Drakeovu osobnosť (hoci všetko, čo vidím, je Peter Parker) a ja by som len chcel vidieť viac týchto dvoch postáv na obrazovke znova spolu.

Antonio Banderas je vždy vítaný v akomkoľvek filme, pretože ho milujem sledovať na obrazovke a oblúk jeho postavy nešiel úplne tak, ako som očakával. Tati Gabrielle je ako Braddock vhodne škaredá (nemá nič spoločné s postavou Chucka Norrisa) a dostáva jednu z najuspokojivejších kompenzácií, aké som už nejaký čas videl. Film je vyplnený dvojitými a trojitými krížmi, takže si nikdy nie ste celkom istí, komu môžete dôverovať, vďaka čomu sa veci hýbu.

Scenár nebol najlepší a mohli ste si zahrať zakaždým, keď Holland povie „sakra“ a byť na chrbte asi za 15 minút.

Ako ste mohli povedať z trailerov, v tomto filme je veľa CG, takže všetky veľké kulisy vyzerajú ako videohra (zábavné), ale môj mozog sa jednoducho vypne, pretože to nikdy nevyzerá reálne. Stále je tu niekoľko slušných akčných scén a choreografií s niekoľkými súbojmi, ale veľká scéna v lietadle, ktorá bola z jednej z hier, kde sa Nathan snaží doplaziť, bola na konci The Living Daylights urobená lepšie... žiadne CG potrebné, len skutočné kaskadérske kúsky.

Uncharted mal slušné, ak nie veľkolepé hudobné skóre, ale mal aspoň tematickú melódiu, ktorá je v dnešnej dobe vzácna.

Z trailerov bolo niekoľko momentov, ktoré neboli vo finálnom zostrihu, takže možno môžeme očakávať rozšírené vydanie alebo aspoň nejaké vymazané scény, keď sa dostane na domáce video.

Celkovo bol Uncharted lepší, než sa očakávalo, a bola to neškodná zábava s našimi dvoma vedúcimi, ktorí tvorili priateľskú dvojicu. Scenár mohol byť ostrejší a prial by som si, aby tam bolo menej CG, ale stále je to zábavná a dobre naštartovaná jazda.